Протидія булінгу
Порядок
реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу
1. Керівник закладу освіти має розглянути звернення.
2. Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734 ) Кодексу України про адміністративні правопорушення
Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу в закладі освіти
Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19
Процедура подання (з дотриманням конфіденційності)
заяви про випадки булінгу (цькування)
1. Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора навчального закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
2. На ім’я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок боулінгу (цькування).
3. Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.
4. До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.
5. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.
Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу
1. Директор закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.
2. Директор закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор ліцею повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.
ДОДАТОК 1
ЗАТВЕРДЖУЮ
Наказ № від 17.10.19
Директор школи ________О.Ревус
ПЛАН
заходів щодо профілактики та протидії булінгу в Холодівській ЗШ І-ІІ ступенів Тульчинської районної ради на 2022-2023 н.р.
|
Назва заходу |
Цільова аудиторія |
Термін проведення |
ЗАГАЛЬНОШКІЛЬНІ НАПРЯМКИ РОБОТИ
|
|||
1 |
Підтримувати морально безпечний освітній простір, формувати позитивний мікроклімат та толерантну міжособистісну взаємодію в ході годин спілкування, тренінгових занять |
Учасники освітнього процесу |
Протягом року |
2 |
Відпрацьовувати теми особистої гідності під час вивчення літературних творів, на уроках історії, правознавства та навчальних курсів. |
Вчителі |
Протягом року |
3 |
Провести в рамках Всеукраїнського тижня права заходи «Стоп булінгу!» |
Учасники освітнього процесу |
Протягом року |
4 |
Надавати консультативну допомогу учасникам освітнього процесу з питань антибулінгу |
Педколектив |
Протягом року |
5 |
Проводити профілактично-просвітницьку, корекційно-розвивальну роботу з учасниками навчально-виховного процесу з питань антибулінгу |
Педколектив |
Протягом року |
9 |
Опрацювати методичні рекомендації щодо формування безпечного освітнього простору, запобігання булінгу та мобінгу в Новій українській школі |
педколектив |
Протягом вересня |
ЗАГАЛЬНОШКІЛЬНІ ЗАХОДИ
|
|||
1 |
Провести заходи в рамках тематичного тижня «Тиждень дитячих мрій та добрих справ» |
1-7 кл. |
Вересень |
2 |
Провести тиждень з протидії булінгу та насильства «Зупинимо булінг разом!» |
1-7 кл. |
Жовтень |
3 |
Проводити тренінгові заняття: «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» |
1-7 кл. кл. кер-ки |
Вересень-жовтень |
4 |
Розробити пам’ятку «Маркери (ознаки) булінгу» Провести зустріч із працівниками ювенальної превенції "Відповідальність за б улінг" ( Омелянчук О.М.) |
класні керівники, адміністрація |
Лютий |
5 |
Скласти поради «Як допомогти дітям упоратися з булінгом?» |
1-7 кл. |
Протягом року |
6 |
Скласти поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини |
Батьків. колектив |
Грудень; травень |
7 |
Провести години спілкування зі старшокласниками на теми: «Кібербулінг. Який він?», «Моя історія про булінг і кібербулінг», «Як довіряти і бути вдячним!» |
5-7 кл. |
Протягом року |
8 |
Провести обговорення відеороликів: «Булінг у школі. Як його розпізнати?», «Кібербулінг або агресія в інтернеті: способи розпізнання і захист людини», «Зупиніть булінг!», «Як захистити дитину від булінгу», «Як ефективно боротися із булінгом у школі» |
|
Протягом року |
9 |
Обговорити колективно відеоролики: «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України з прав дитини», «Зупиніться! Моя історія про булінг і кібербулінг» |
|
Протягом року |
10 |
Провести круглий стіл для батьків на тему: «Поговоримо про булінг та кібербулінг» або «Шкільний булінг. Якщо ваша дитина стала жертвою булінгу» |
Батьків. колектив |
Грудень; травень |
11 |
Підготувати корисні правила-поради для профілактики та протидії булінгу, кібербулінгу та насильству |
5-7 кл. |
Протягом року |
12 |
Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» |
Педаг. колектив |
Березень |
13 |
Провести презентацію: «Кібер-булінг або агресія в Інтернеті: способи розпізнавання і захисту дитини» |
|
Лютий |
14 |
Провести тематичні міні-тренінги та обговорити їх результати: «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті?»; «Як допомогти дитині, яка стала жертвою булінгу?»; «Що робити, якщо дитина стала агресором в ситуації булінгу?»; «Як батькам і школі запобігти булінгу дитини?». |
|
Протягом року |
15 |
Провести тренінг для батьків та класних керівників: «Побачити, відчути та допомогти. Про родинну підтримку дитині, яка потерпає від емоційного або фізичного насильства» |
Класні керівники; батьківські колективи класів |
Протягом року |
16 |
Бесіда-тренінг «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг» |
2-4 кл. |
Квітень |
17 |
Створити для моніторингу консультативний пункт «Скринька довіра» |
1-7 кл. |
Протягом року |
18 |
Провести години відвертого спілкування (в т.ч. за участі представників поліції) на теми: «Я обираю життя без насилля»; «Змінюй в собі негативне ставлення до інших»; «Допоможи собі, рятуючи інших»; «Стережись! Бо, що посієш, то пожнеш»; «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу»; «Про стосунки в учнівському середовищі» |
Класні керівники |
Протягом року |
19 |
Написати есе на тему: «Як довіряти і бути вдячним іншим?» |
4-7 кл. |
Кафедра словесності |
20 |
Провести засідання методичного об’єднання класних керівників на тему: Організація та проведення профілактичної роботи щодо попередження випадків булінгу серед учасників освітнього процесу» |
Метод. об’єднання класних керівників |
За погодженням
|
21 |
Провести флеш моб «Не стань жертвою булінгу!» |
1-7 кл. |
Травень |
22 |
Провести засідання учкому на тему: «Про стосунки в учнівському середовищі. Не допускай насильства» |
Учком школи |
березень |
23 |
Провести конкурс пізнавального малюнка на тему: «Шкільному булінгу скажемо – НІ!» |
4-7 кл. |
Квітень |
24 |
Ознайомити педагогічний, учнівський та батьківський колективи із положеннями чинного законодавства України з питань захисту дітей від насильства та жорстокого поводження |
|
Протягом року |
25 |
Провести тематичні інформаційні та просвітницькі заходи з питань протидії булінгу та насильству («Насильство в сім’ї», «Гендерне насильство», «Безконфліктне спілкування з однокласниками» тощо) |
|
Протягом року |