Головна » Предметні тижні » » «Математична естафета»

«Математична естафета»

Мета: розвивати пізнавальну, творчу та розумову активність учнів, пам'ять, уважність, уміння аналізувати та логічно мислити; виховувати активність, упевненість у власних силах; взаємоповагу, культуру поведінки; сприяти гармонійному розвитку особистості учнів.

 Обладнання:10 кеглів, зображення сіток кросвордів, ребусів, аркуші паперу, фломастери, 2 м’ячі, віршований текст, музичний супровід.

Місце проведення: спортивна зала. 

Хід заходу

  Ведучі:

-         Добрий день, шановні гості, поважне журі, шановні учасники естафети та вболівальники!

-         Ми раді вас вітати на святі математичних знань і фізичної культури. Сьогодні ми проведемо гру «Математична естафета».

-         Перед вами розгорнеться цікава та запекла боротьба серед самих кмітливих, допитливих, спритних математиків нашої школи.

-         Жодне змагання не можна уявити без поважного і компетентного журі, яке вирішуватиме долю команд, журі оцінюватиме кожний етап змагання. Переможе команда, яка після всіх випробувань набере найбільшу кількість балів. (представлення журі).

-         Змагання складатимуться з різноманітних естафет. Сподіваємося. Що вам дуже сподобається гра. Гарного настрою та відпочинку.

-         У грі беруть участь команди із учнів 5-8 класів, у кожній команді по  учнів. У запропонованих естафетах команди продемонструють свій розум та спритність, кмітливість та фантазію. Уміння швидко знаходити вихід із проблемної ситуації.

-         Шановні вболівальники, ви також будете брати участь у конкурсах, підтримувати учасників змагання. Нагадуємо, що не можна викрикувати, підказувати з місця, некоректно поводитися протягом проведення конкурсів.

-         Давайте познайомимось із членами команд.

Привітання

     Кожна команда готувала свою візитну картку: учасники розкажуть про себе, привітають суперників і журі.

 ( кожна команда по черзі показує свою візитну картку, захищає свою емблему, вітає суперників і журі)

  1.    Конкурс «Давайте знайомитись»

У конкурсі беруть участь всі члени команд. Учасники стають у коло по черзі (через одного учасника з іншої команди). Умова конкурсу: гравці називають ряд натуральних чисел 1, 2, 3,  

Передаючи один одному м’яч . Але замість чисел які діляться на 2 або у своєму запису мають цифру 2, вони повинні назвати своє ім'я. Хто помилився виходить з гри, а команди починають лічбу спочатку. Конкурс продовжується до тих пір , поки у колі не залишиться одна особа. Учень переможець приносить своїй команді 2 бали.

 2.    ЕСТАФЕТА — «Головоломка»

В кінці спортивної зали знаходиться «міністр спорту і туризму» із завданнями. Один член команди стрибаючи з м’ячем між колінами до нього, бере  головоломки і повертається до своєї команди. Всі члени команди разом розв’язують головоломку і записують розшифровані математичні терміни у бланк відповідей. Коли всі головоломки розгадані, один учасник стрибає до «міністра спорту і туризму»  і передають бланк йому. Естафета зупиняється. Міністр спорту і туризму озвучує відповіді. За кожне правильно розгадане слово команда отримує 1 бал, а та команда, що впоралась перша, отримає ще додатковий 1 бал за швидкість виконання.

 

 Завдання для першої команди

 Відповіді

 1

 ПРЯМИЙ - ИЙ + О + КУТ + НИК

Прямокутник

 2

 ЧИСЛО - ЛО + ЕЛЬ + НИК

Чисельник

 3

РІВНЕ- Е + ЯНА - А + НЯНЯ – НЯ

Рівняння

 4

ДОБУТИ - ТИ + ТОК

Добуток

 5

МНОЖЕННЯ - ЕННЯ + НИК

Множник

 6

ЦИФЕРБЛАТ- ЕРБЛАТ + РА

Цифра


 

 Завдання для другої команди

 Відповіді

 1

 ТРАНС - С + СПОРТ + ИР

Транспортир

 2

ЗМЕНШИТИ - ШИТИ + ШУКАТИ - КАТИ + ВАНЕ

Зменшуване

 3

ВІД + СОТНЯ - НЯ + ОК

Відсоток

 4

МАСКА - КА + ШТАБ

Масштаб

 5

ДІЛЕННЯ - НЯ + Е

Ділене

 6

ЧИСЕЛЬНИК - ЕЛЬНИК + ЛО

Число

 3. ЕСТАФЕТА — «ЧАРІВНІ РЕБУСИ» 

В кінці спортивної зали знаходиться стіл з геометричними фігурами на звороті яких зображені ребуси. Ваше завдання принести ребус команді, стрибаючи до стола з ребусами і назад лише  на одній нозі. Кожен правильно розгаданий ребус оцінюється в 1 бал. Команда, яка відгадає всі ребуси перша, отримає 1 бал додатково. Учні стрибають по черзі. Наступний учень не має права розпочати естафету, якщо його член команди ще не повернувся.

  

4. ЕСТАФЕТА — «РОЗШИФРОВКА»

На аркушах паперу написано приклади для кожної з команд і зображено дві однакові таблиці:

Перша команда

1 приклад

2 приклад

3 приклад

4 приклад

5 приклад

6 приклад

 

 

 

 

 

 

  Друга команда

1 приклад

2 приклад

3 приклад

4 приклад

5 приклад

6 приклад

 

 

 

 

 

 

В кінці спортивної зали стоїть стіл з прикладами. В кожній команді чотири учня утворюють шеренгу, причому між кожним учнем має бути відстань на два кроки; учні стоять спиною до стола і обличчям до глядачів. Чотири інших члени стоять біля своїх столів. За моїм сигналом по одному гравцю (що біля стола) кожної команди розпочинають естафету. Вони біжать між членами своєї команди «вісімкою» до стола з прикладами, беруть один приклад і так само біжить між членами своєї команди до свого стола назад; кладе листок і передає естафету наступному учаснику. Коли всі приклади будуть здобуті всі учні приступають до розв’язування прикладів. Учені обчислюють значення виразів, знаходять  у таблиці кодів букву, яка відповідає здобутому числу, і вписують її в комірку таблиці, номер якої відповідає номеру розв'язаного прикладу. Таблицю зображено на дошці. За правильно розгадане слово команда отримує 6 балів. Додатково 1 бал отримає команда, яка першою впорається із завданням.

Завдання для першої команди

  1) 81:9-125:25;    2) (37 + 35):12;
      3) (100-52):4;      4) 50·2:5;

   5) 108:(45+63);   6) (100-28):4.

   Відповідь. Гектар.

 

  Завдання для другої команди

   1) 81:9-125:25;        2) (100 - 28):4.    3) (41-17):24;      4) 69:23+2;

   5) (31-28)·(28-21);     6) (98+54):8.

   Відповідь. Градус.

   Відповіді

 Перша команда.

1 приклад

2 приклад

3 приклад

4 приклад

5 приклад

6 приклад

Г

е

к

т

а

р

 Друга команда

1 приклад

2 приклад

3 приклад

4 приклад

5 приклад

6 приклад

Г

р

а

д

у

с

 

5. Естафета « Хто більше…»  з м’ячем

    Гра, хто більше знає математичних термінів. Дві команди стають одна напроти другої. Члени команди  по черзі називають  математичні  терміни і в цей час кидають м’яч гравцю іншої команди. Виграє та команда, яка остання назве математичний термін. Завдання оцінюється в 5 балів.

 

 

   6. ЕСТАФЕТА - «Художник»

   Гонка м’ячем над головами і під ногами

 Участники гри строять в колоні по одному. Відстань між учасниками 0,5 м. Першим номерам (капітанам) роздають м'ячі. По сигналу вчителя перший капітан передає м'яч через голову назад. Учасник, отримавший м'яч, передає його далі, але між ногами, третій - через голову, четвертий - між ногами и т. д. Останній гравець біжить з м'ячом на початок колонни і подає його через голову назад. Так кожен з учасників передає м'яч один раз через голову, а один раз між ногами. Учасник, стоящий в колонні першим, завжди передає м'яч через голову. Коли перший учасник команди дістанеться стола з завданнями, то отримає конверт з фігурами і білий лист бумаги. Далі на білому листі потрібно зобразити робота з допомогою геометричних фігур. За готовий малюнок команда отримає 2 бали. Додатково 1 бал отримає той, хто першим упо­рається із завданням.

  7. Конкурс  «Бліц – турнір»

   Кожній команді по черзі задаються запитання, якщо вона знає відповідь то відповідає сама, якщо не знає відповідь, то право відповісти надається іншій команді. Кожне запитання оцінюється по 1 балу.

   Запитання:

   1.     За допомогою чого записують числа?(Цифри)

   2.     Рівність, яка містить невідоме число позначено буквою? (Рівняння)

   3.     Частина прямої, яку ще називають пів прямою. (Промінь)

   4.     Многокутник з найменшим числом сторін. (Трикутник)

   5.     Одиниці вимірювання кутів. (Градуси)

   6.     Прилад для вимірювання кутів. (Транспортир)

   7.     Результат дії додавання. (Сума)

   8.     Результат дії віднімання. (Різниця)

   9.     Як називається сума всіх сторін трикутника? (Периметр)

   10.     Як називається  добуток довжини на ширину прямокутника? (Площа)

   11.    Рівність двох відношень.   (Пропорція)

   12.   Сота частина числа.       (Відсоток)

  8. ЕСТАФЕТА «Артистична математика»

Кожна команда отримує  віршований текст. Через 5 хвилин треба виразно прочитати цей вірш перед глядачами (можлива інсценізація командою). Конкурс оцінюється членами журі за п’ятибальною системою.

Завдання для першої команди

  Дивна математика

 Хоч сідай та гірко плач –

Не люблю отих задач!

Через них одні невдачі.

Ох! Замучили задачі.


Чи підручники погані?

Чи такий я безталанний?

Та усіх я обдурю –

В книжці відповідь знайду!

 

Скільки чашок, скільки ложок –

Це ж простеньке завдання.

Ти додав слонів до кішок.

Перемножив на коня.

 

Дійсно. Не складна наука –

Була б відповідь як слід –

Вийшло: дід молодший внука

Аж на сорок дев’ять літ.

 

Типографські дві машини

Косять жито вісім днів.

Проїжджають щохвилини

Три десятих поїздів.

 

А до Марса – метрів триста.

Мудра в хлопця голова!

Півхлоп’яти іде в місто,

З ним півмами. Ну й дива!

 

Завдання для другої команди

 Мандаринна арифметика 

Першокласника Миколу

Запитала тьотя Таня:

- Що ви вчили?

- Додавання.

- То ти, Колю, мусиш знати,

Як один до двох додати?

Розгубився першокласник –

Знічений такий, нещасний…

-         Думай, синку, думай, любий, -

Мама гладить йому чуба.

Брат говорить:

-         Це ж дрібниця –

Сума двійки й одиниці.

-         Так, це зовсім небагато, -

Утішає сина й тато!

А Микола мовчки дума:

«Що ж воно таке за сума?»

Тут, нарешті тьотя Таня

Ставить навідні питання:

-         Уяви, що у хлопчини

Уже є два мандарини,

А як дати ще одного –

Скільки буде їх у нього?

-         Жодного, - сказав Микола,

Озираючись довкола, -

Бо не знайдеться хлоп’яти,

Що не зможе їх ум’яти!

 9. Естафета «Логічний сюрприз».

В одному кінці спортивної зали знаходиться чорна скринька в який сховані задачі на логіку. Один член команди прибігає до столу і бере один листок із задачею та повертається в свою команду за іншим учасником. Бере його за руку і біжить до скриньки за іншою задачею, потім третій, четвертий… Поки всі задачі не будуть забрані з скриньки. Тоді сідають і разом розв’язують. Кожна команда отримає стільки балів, скільки розв’язала задач. Кожне завдання оцінюється в 1 бал.

 

 

Задачі:

  1.     Якщо о 12 год дня іде дощ, то чи можна сподіватися, що через 36 годин буде сонячна погода? (Ні, буде ніч)

   2.     Толя вищий за Петра, Петро вищий за Сашка, Дмитрик нижчий за Сашка. Хто з хлопчиків найвищий? (Толя)

   3.     Від полотна матерії довжиною 200 метрів кожний день  відрізали по 20 метрів. На який день  буде відрізано останній шматок? (на 9 день)

   4.     У пастуха 100 овець. Усіх, крім 10, продали. Скільки овець залишилося у пастуха? (10 овець)

   5.     Хто назве п'ять днів підряд, не користуючись вказівкою чисел місяця, не називати днів тижня? (Відповідь: позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра.)

   6.     6 картоплин зварилося в каструлі за 30 хвилин. За скільки хвилин зварилась одна картоплина? (30 хв)

   7.     В клітці знаходилося 4 кролика. Четверо дітей купили по одному із цих кроликів і один кролик залишився в клітці. Як це могло статися? (Відповідь: один кролик був куплений з кліткою).

  8.     Два чоловіки підійшли до річки. Біля пустого берегу стояв човен, в якому міг поміститися тільки один чоловік. Обидва без всякої допомоги переправилися на цьому човні через річку і продовжили свій шлях. Як вони це зробили? (Відповідь: двоє підійшли до різних берегів річки.).

 9.     Три коти у холодочку

Сірих мишок їли.

Проти кожного кота

Два коти сиділи.

Це задача, а не сміх,

  Полічіть усіх котів. (3).

   10.    У мами два сини, у кожного є сестра. Скільки дітей у мами? (3).

11.    Чи можна у ситі принести води? (Так. У вигляді льоду). 

12.  Марійка має дві ляльки, три яблука, одну шоколадку, два апельсини, п'ять персиків і один велосипед. Скільки фруктів має Марійка? (10).

13.  Назвати двоцифрове число, одним із сусідів якого є найменше трицифрове число. (99)

  14. У числі 325 закреслити цифру 2. На скільки зменшилося число? (325 -35 =290)

   ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ГРИ

   Ведучий:

 Дві команди добре грали,

Хоч без досвіду гравці.

Відповіді показали,

Що обидві – молодці!

Та показує рахунок,

Що одна з команд сильніша,

І з наук твердим гранітом

Впоралась вона спритніше

Надаємо слово журі.

Журі оголошує результати гри, кількість балів, зароблених кожною командою та визначає переможців.